Nyheter

8 bästa programvara för fjärrarbete som passar dina behov

Baltic assist - Skräddarsydda outsourcinglösningar

Precis som praktiskt taget alla sektorer under det tekniska paraplyet, har möjligheten att ha en virtuell assistent vid behov gjorts mer realistisk genom att utveckla teknologin. Heck, virtuella assistenter behöver inte ens vara mänskliga längre. Utvecklingen av olika mjukvaror har gjort det möjligt för appar och plattformar att hjälpa oss att hantera våra dagliga rutiner nästan lika bra som en människa kunde, och till en bråkdel av kostnaden.

Integreringen av Smart Virtual Personal Assistant (SVPA)-plattformar i appar är efterfrågad. Teknikjättarna Google, Apple och Yahoo visar ett tydligt tecken på behovet av en prisvärd sidekick i en tid då produktiviteten är svårare att upprätthålla än någonsin. Alla proffs kan använda det virtuell assistent att spara dm tid och pengar samtidigt som du frigör mer personlig tid, och denna VA-programvara och appar är de bästa alternativen för att göra just det.

Kommunikationsprogramvara

Utan plattformar för att underlätta fjärrkommunikation skulle virtuell assistans inte vara möjlig. Lyckligtvis för oss har den allt mysigare globala marknadsplatsen i efterhand försetts med verktyg som gör att assistenter, arbetsgivare och kollegor kan förbli i nästan ständig kontakt.

RingCentral är den allt-i-ett-molntelefontjänst som de flesta proffs drömmer om. På alla nivåer i affärsvärlden, från Fortune 500 till mamma och popbutiker, kan ett missat samtal innebära att man kompromissar med ett potentiellt partnerskap. RingCentral tillåter att stress tas ur ekvationen. Det ger proffs en mängd möjligheter oavsett om de är på ett Holiday Inn i Kansas eller deras kontor i New York City.

Eftersom det är molnbaserat finns det inget behov av att betala ut stora pengar för tjänsten. Ändå kompromissar inte avsaknaden av fysisk installation heller RingCentrals kvalitet. Plattformen erbjuds för både Android och iOS operativsystem. Det låter användare ställa in och delta i konferenssamtal samt skicka och ta emot SMS, fax, högupplösta telefonsamtal och andra meddelanden. Och, som fallet är med mycket molnbaserad programvara, kommer du inte att vara bunden till föråldrad teknik, vilket innebär att du har en redan fantastisk men ändå utvecklande kommunikationsprogramvara för bara 25 dollar.

Slack har blivit ett av de mest pålitliga namnen inom onlinemeddelanden för en-mot-en-samarbete och teamsamarbete. Den har inte bara ett användarvänligt gränssnitt och en rad chattalternativ. Dessutom möjliggör det enkel integration med massor av externa applikationer. Det gör Slack till en slags open source-budbärare för både kreativa och affärsmän.

Microsoft Teams är ett utmärkt verktyg för videosamtal. Oavsett om det är en-mot-en, konferens med kunder eller virtuella möten med ditt team. Särskilt i en avlägsen arbetsmiljö. Om ditt företag använder Microsoft-appar i stor utsträckning – Teams är verktyget att gå. Ändå är detta verktyg starkt integrerat med Microsofts miljö. Om ditt företag till exempel är OS-användare – Zoom skulle vara det bästa valet.

Programvara för tidsspårning

Fjärranställda vet att förtroende är avgörande för att skapa trovärdighet hos en kund. Tidsspårningsteknik har blivit så allmänt tillgänglig att kunden inte behöver undra om deras fjärrlagmedlem är ärlig med sin tidrapport. Samtidigt kan fjärrassistenten vara lugn genom att veta att deras klient vet exakt vilka tjänster de får under en viss tidsram.

Hubstaff är ett ganska grundläggande verktyg men verkligen användbart om du behöver utvärdera din anställdes prestation. Särskilt nuförtiden, när majoriteten av de anställda arbetar hemifrån. Chefen kan spåra arbetad tid totalt och/eller uppgifter eller projekt separat. Det är fördelaktigt att se hur din medarbetare presterar dagligen, veckovis eller/och månadsvis.

Dessutom kan chefen implementera timlönen och övervaka hur mycket varje projekt kostar. Det är också användbart om du arbetar med entreprenörer eller frilansare genom att följa deras tid och kostnader i en rapport.

Det här verktyget har en användbar freemium-version, men kostnaden för premiumversioner, från 7 $ månad/användare, är ganska rimlig.

Wrike är så mycket mer än bara ett verktyg för att spåra den tid dina fjärranställda lägger ner på sitt arbete. Det är en one-stop-shop-plattform som möjliggör fjärrsamarbete på ett sätt som är renare, enklare och mer mångfacetterat än konkurrenterna.

Med Wrike kan du göra ditt företag och spåra projektproduktion på samma plats. Inga extra analys- eller bearbetningsplattformar behövs. Dess 3-panelsvy gör att arbetet och data kan ses utan att byta skärm. Dessutom tillåter Wrikes inbyggda kommunikationsfunktioner sina användare att uppmärksamma specifika problem eller funktioner på skärmen.

Det finns en bra anledning till varför Wrike får strålande recensioner från kreativa, proffs och praktiskt taget alla som objektivt testar plattformen. Det är robust men ändå enkelt, och kombinerar analyser, tidsspårning, kommunikation och förmågan att slutföra ett givet projekt i samarbete och på distans.

Företagsekonomi Programvara

När det kommer till mängden mjukvara som finns på marknaden och riktar sig rakt mot det enorma utbudet av professionella sfärer, kan "företagsadministration" betyda praktiskt taget vad som helst. Så vi tänkte att det bästa alternativet var programvara som gällde nästan alla professionella: skapande, delning och signering av dokument.

PandaDoc-varumärket för inte bara tankarna till ett av de mest bedårande, humörhöjande däggdjur som någonsin vandrat på jorden, utan det är också en jäkla användbar tjänst. Oavsett vad du försörjer dig på, kommer det att finnas en tid då du behöver antingen skapa, dela eller signera ett dokument. Oavsett om du är på anställningssidan eller den som anställs.

Med PandaDoc har det aldrig varit enklare att fjärrstyra, skicka, ta emot, dela och signera på den streckade linjen. Från PDF-filer till dokument och andra digitala format, PandaDoc underlättar överföring av original eller begagnade dokument på distans med juridiskt bindande status som är inneboende för plattformen.

Låt dig inte brännas av en affärspartner för att du inte tog dig tid att skjuta dem över ett dokument eller skriva på ett avtal själv. Med PandaDoc är det enkelt att skicka och ta emot en John Hancock.

Programvara för fildelning och lagring

Ibland är de mest kända namnen i spelet så allmänt kända för att de har förtjänat sitt fantastiska rykte. När det gäller fjärrlagring av filer får inget namn mer slitbana än Dropbox, och ja, det är av en bra anledning. Men när Dropbox riktade siktet mot att skapa en plattform främst för affärsvärlden, busade de och gjorde en bra sak ännu bättre.

Vanlig gammal Dropbox har antagits av otaliga individer som inte har lagringsutrymmet på sin hårddisk. Också de som har bristande tålamod att kontinuerligt koppla ur och återansluta en extern fysisk enhet. Och varför inte? Deras rykte för säkerhet är välförtjänt, och det är bara så jäkla lätt att använda!

Dropbox Business har alla Dropbox bästa funktioner. Från enkelhet, säkerhet och en rad fillagringskapaciteter till enkel åtkomst. Det sätter en professionell twist på den vinnande formeln. Dess avsedda användning av företag innebär att lagringsmöjligheterna är mer betydande än någonsin. Samtidigt ökade säkerhetsåtgärderna ett snäpp för att återspegla den känsliga information som ofta delas mellan kunder.

Du kanske undrar varför dina raderade filer av praktiskt taget alla format kan återställas. Även månader efter att du kastade dem i den virtuella papperskorgen. Dess Dropboxs varumärkesfilåterställning som gör den här plattformen oöverträffad. Alternativet att ställa in anpassade behörigheter och lösenord låter dig behandla enskilda filer med deras säkerhetsnivå. För att inte nämna, det lättintegrerade Dropbox Business kräver inte att du bryter banken. Det är tillgängligt för så lite som $8.

Under dessa tider av karantän och arbete hemifrån är en säker och pålitlig fildelningsapp ett måste. Om ditt företag har ett Microsoft Business-paket, varför inte använda One Drive (ingår i paketet). Den har sömlös integrering med andra MS-produkter som gör det möjligt att avslöja en apps fulla potential.

Med företagskontot kan du få 1 TB datalagring, vilket är mer än tillräckligt för att dela och lagra filer.

För att sammanfatta

Med dessa virtuella assistentappar och mjukvara kommer du att ha dina professionella baser täckta. Dessa verktyg är särskilt viktiga under dessa tider när anställda måste arbeta hemifrån. Utan dem är det knappast att tro att någon av fjärranställda skulle kunna arbeta effektivt. Förutom det, om du anställer eller kontrakt fjärrassistenter, eller bygga en arbetskultur på distans, kan vart och ett av dessa verktyg fortfarande göras användbara oavsett vilket jobb du utför.