Nyheter

Baltic Assist: din strategiska outsourcingpartner

Strategisk outsourcingpartner

Efter att ha tittat på Google Trends är det uppenbart att intresset för outsourcing gradvis har minskat under det senaste decenniet. Detta hände dock inte för att outsourcing som en tjänst har förlorat sitt potentiella värde eller kommersiella dragningskraft, utan för att det hade utvecklats till mer komplexa fenomen sedan dess topptid. Nuförtiden söker företag mer än en enkel tjänsteleverantör för att sköta de administrativa uppgifterna eller för att göra bokföring, utan letar istället efter en strategisk outsourcingpartner för att flytta hela affärsprocesser och funktioner till en lägre kostnadsmiljö. På så sätt blir dessa företag de uppskattade affärspartners och den strategiska allians som skapas i denna knutpunkt handlar om mycket mer än att en kund köper en tjänst från en leverantör.

Just i detta ögonblick pågår ett samskapande, där leverantörer bidrar till interna affärsprocesser. De hjälper företag att rekonstruera och omfokusera affärsutveckling och förbättringar i enlighet med förändringarna på den nya marknaden.

”På den här nivån erbjuder tjänsteleverantörer inte bara hantering av rena operativa, dagliga uppgifter på ett standardiserat sätt utan också expertis på en mer strategisk nivå. Med andra ord, din partner levererar inte bara dina rutinmässiga regleringsinlämningar utan utmanar också dina interna aktiviteter för att öka kvaliteten på resultatet.”- Susanne Andreae, chef för Regulatory Informatics and Submission Management, EMD Serono

Därför, eftersom betydelsen av en tjänsteleverantör stadigt utvecklas och utvecklas, är strategiskt partnerskap det enda tillvägagångssättet för att systematisk och funktionell outsourcing ska lyckas. Av denna anledning är Baltic Assist-teamet övertygade om att partnerskap under 2017 kommer att användas mycket mer synonymt tillsammans med outsourcing än någonsin tidigare.

Vad är det strategiska partnerskapet?

Nästa viktiga steg bygger på att förstå hur strategiskt partnerskap skiljer sig från traditionella affärsengagemang och vad som gör det framgångsrikt för båda parter. Generellt sett är strategiskt partnerskap ett bredare engagemang och bygger på ömsesidiga investeringar i resurser, system och processer, samt anpassat till övergripande motivation och förväntningar.

Ändå är övergången till att låta tjänsteleverantörer hantera avsevärt större delar av affärsverksamheten och processerna förlitar sig på elementet förtroende, transparent kommunikation och prestationshantering mellan båda parter.

Vad mer är, framgångsfaktorerna är i hög grad beroende av vad som beskrivs som ett resultat av en framgångsrik relation. Av vår erfarenhet kan vi separera några olika resultattyper, som kan användas för att definiera en framgångsrik affärsrelation, det vill säga tillfredsställelse, förväntningar och förverkligande av dem, och viktigast av allt, en förutsägbar prestation för partnerföretaget.

Så varför misslyckas partnerskap? Skälen är naturligtvis relaterade till framgångsfaktorerna: brist på förtroende och gemensamma mål, dålig kommunikation, förhandsplanering och relationshantering, samt olämpliga resultatindikatorer.

Därför när båda parter har tydligt definierade förväntningar. När det finns ett engagemang, ständig koordination, ömsesidighet och tillit på platsen. När information delas och problem löses tillsammans, och viktigast av allt, kvaliteten på arbetet har ett högt värde och båda parter är nöjda med resultatet – då har det strategiska partnerskapet de rätta egenskaperna för att bli framgångsrik.

Varför Baltic Assist?

Genom vår erfarenhet av att arbeta med olika företag från Danmark, Norge, Storbritannien och många fler har vi etablerat en tydlig grund för vad ett framgångsrikt partnerskap handlar om. Därför har vi arbetat för att skapa en effektiv arbetsmiljö affärsprocesser, som skulle göra oss till en värdefull affärspartner för varje kund vi har. Därför bestämde vi oss för att dela med dig av 7 anledningar till varför du bör överväga Baltic Assist som din strategiska outsourcingpartner.

Vi garanterar omedelbar och öppen kommunikation med våra kunder

Det är ingen överraskning att kommunikation spelar en grundläggande roll samtidigt som man skapar och upprätthåller någon form av relation eller partnerskap. Speciellt om du arbetar i en virtuell miljö bör effektiv kommunikation vara i fokus, eftersom kvaliteten på resultaten överensstämmer med tydligt definierade förväntningar.

Omedelbar kommunikation

Baltic Assist-teamet försäkrar att varje förfrågan, e-post eller fråga som kommer från våra affärspartners eller kunder besvaras omedelbart. Genom att göra det vill vi skapa en känsla av att vårt team jobbar granne med ditt företag.

Vi tar tid att hantera relationer och bygga förtroende.

Som vi har nämnt tidigare är det övergripande avtalet att för att bli framgångsrik måste affärsrelationen och det etablerade partnerskapet baseras på förtroende. Vi tror att förtroende, som skapas i processen att bygga och hantera relationer, konsekvent växer genom partners tillförlitlighet, konsekvens, förutsägbar prestation och lyhördhet när de hanterar vissa situationer och problem. Å andra sidan vet vi att nyckeln till ett framgångsrikt partnerskap som går utöver ett engångsprojekt handlar om att tillhandahålla värde till kunderna på en konsekvent och kontinuerlig basis.

Dina mål – Våra mål

Vi arbetar kontinuerligt mot våra kunders mål, som om de vore våra. Vi tar oss tid att skapa en struktur för ansvarsskyldighet, genom att ta ansvar och ägarskap för vår kunds mål. Genom att göra det är vårt team stolta över att veta att de påverkar partnerföretagets framgång.

Mät prestanda

Vi investerar tid och ansträngning för att mäta prestandan och de resultat som vårt team levererar dagligen.

Vi driver innovation för att förbättra affärsprocesser och effektivitet

Vi tror att för att vara framgångsrik, konkurrenskraftig och relevant på den nuvarande marknaden handlar det om att förstå värdet av effektivitet och produktivitet. Så vi lägger extra kraft på att förbättra operativa prestanda och affärsaktiviteter för att minska kostnaderna, förbättra kvaliteten på vår tjänst och upprätthålla konkurrensfördelen.

Vi erbjuder våra partners att flytta sin verksamhet till en kostnadseffektiv miljö.

Som vi har sagt i vårt tidigare blogginlägg "Varför ska du anställa en begåvad medarbetare från Litauen?", är arbetskostnaden i Litauen 4 gånger lägre än EU-genomsnittet. Så på grund av låga vinstskatter och kontorshyreskostnader kan vi erbjuda mycket erfarna proffs och den bästa specialisten till ett lägre pris än överallt i Europa.

Slutsatser

Baltic Assist är en pålitlig partner för små och medelstora företag som vill flytta sin verksamhet till en miljö med lägre kostnader. Kontakta oss att få en kostnadsfri konsultation om att skapa ett virtuellt team för ditt företag.

Precis som praktiskt taget alla sektorer under det tekniska paraplyet, har möjligheten att ha en virtuell assistent vid behov gjorts mer realistisk genom att utveckla teknologin. Heck, virtuella assistenter behöver inte ens vara mänskliga längre. Utvecklingen av olika mjukvaror har gjort det möjligt för appar och plattformar att hjälpa oss att hantera våra dagliga rutiner nästan lika bra som en människa kunde, och till en bråkdel av kostnaden.

Integreringen av Smart Virtual Personal Assistant (SVPA)-plattformar i appar är efterfrågad. Teknikjättarna Google, Apple och Yahoo visar ett tydligt tecken på behovet av en prisvärd sidekick i en tid då produktiviteten är svårare att upprätthålla än någonsin. Alla proffs kan använda det virtuell assistent för att spara tid och pengar samtidigt som du frigör mer personlig tid, och denna VA-programvara och appar är de bästa alternativen för att göra just det.

Kommunikationsprogramvara

Utan plattformar för att underlätta fjärrkommunikation skulle virtuell assistans inte vara möjlig. Lyckligtvis för oss har den allt mysigare globala marknadsplatsen i efterhand försetts med verktyg som gör att assistenter, arbetsgivare och kollegor kan förbli i nästan ständig kontakt.

RingCentral är den allt-i-ett-molntelefontjänst som de flesta proffs drömmer om. På alla nivåer i affärsvärlden, från Fortune 500 till mamma och popbutiker, kan ett missat samtal innebära att man kompromissar med ett potentiellt partnerskap. RingCentral tillåter att stress tas ur ekvationen. Det ger proffs en mängd möjligheter oavsett om de är på ett Holiday Inn i Kansas eller deras kontor i New York City.

Eftersom det är molnbaserat finns det inget behov av att betala ut stora pengar för tjänsten. Ändå kompromissar inte avsaknaden av fysisk installation heller RingCentrals kvalitet. Plattformen erbjuds för både Android och iOS operativsystem. Det låter användare ställa in och delta i konferenssamtal samt skicka och ta emot SMS, fax, högupplösta telefonsamtal och andra meddelanden. Och, som fallet är med mycket molnbaserad programvara, kommer du inte att vara bunden till föråldrad teknik, vilket innebär att du har en redan fantastisk men ändå utvecklande kommunikationsprogramvara för bara 25 dollar.

Slack har blivit ett av de mest pålitliga namnen inom onlinemeddelanden för en-mot-en-samarbete och teamsamarbete. Den har inte bara ett användarvänligt gränssnitt och en rad chattalternativ. Dessutom möjliggör det enkel integration med massor av externa applikationer. Det gör Slack till en slags open source-budbärare för både kreativa och affärsmän.

Microsoft Teams är ett utmärkt verktyg för videosamtal. Oavsett om det är en-mot-en, konferens med kunder eller virtuella möten med ditt team. Särskilt i en avlägsen arbetsmiljö. Om ditt företag använder Microsoft-appar i stor utsträckning – Teams är verktyget att gå. Ändå är detta verktyg starkt integrerat med Microsofts miljö. Om ditt företag till exempel är OS-användare – Zoom skulle vara det bästa valet.

Programvara för tidsspårning

Fjärranställda vet att förtroende är avgörande för att skapa trovärdighet hos en kund. Tidsspårningsteknik har blivit så allmänt tillgänglig att kunden inte behöver undra om deras fjärrlagmedlem är ärlig med sin tidrapport. Samtidigt kan fjärrassistenten vara lugn genom att veta att deras klient vet exakt vilka tjänster de får under en viss tidsram.

Hubstaff är ett ganska grundläggande verktyg men verkligen användbart om du behöver utvärdera din anställdes prestation. Särskilt nuförtiden, när majoriteten av de anställda arbetar hemifrån. Chefen kan spåra arbetad tid totalt och/eller uppgifter eller projekt separat. Det är fördelaktigt att se hur din medarbetare presterar dagligen, veckovis eller/och månadsvis.

Dessutom kan chefen implementera timlönen och övervaka hur mycket varje projekt kostar. Det är också användbart om du arbetar med entreprenörer eller frilansare genom att följa deras tid och kostnader i en rapport.

Det här verktyget har en användbar freemium-version, men kostnaden för premiumversioner, från 7 $ månad/användare, är ganska rimlig.

Wrike är så mycket mer än bara ett verktyg för att spåra den tid dina fjärranställda lägger ner på sitt arbete. Det är en one-stop-shop-plattform som möjliggör fjärrsamarbete på ett sätt som är renare, enklare och mer mångfacetterat än konkurrenterna.

Med Wrike kan du göra ditt företag och spåra projektproduktion på samma plats. Inga extra analys- eller bearbetningsplattformar behövs. Dess 3-panelsvy gör att arbetet och data kan ses utan att byta skärm. Dessutom tillåter Wrikes inbyggda kommunikationsfunktioner sina användare att uppmärksamma specifika problem eller funktioner på skärmen.

Det finns en bra anledning till varför Wrike får strålande recensioner från kreativa, proffs och praktiskt taget alla som objektivt testar plattformen. Det är robust men ändå enkelt, och kombinerar analyser, tidsspårning, kommunikation och förmågan att slutföra ett givet projekt i samarbete och på distans.

Företagsekonomi Mjukvara

När det kommer till mängden mjukvara som finns på marknaden och riktar sig rakt mot det enorma utbudet av professionella sfärer, kan "företagsadministration" betyda praktiskt taget vad som helst. Så vi tänkte att det bästa alternativet var programvara som gällde nästan alla professionella: skapande, delning och signering av dokument.

PandaDoc-varumärket för inte bara tankarna till ett av de mest bedårande, humörhöjande däggdjur som någonsin vandrat på jorden, utan det är också en jäkla användbar tjänst. Oavsett vad du försörjer dig på, kommer det att finnas en tid då du behöver antingen skapa, dela eller signera ett dokument. Oavsett om du är på anställningssidan eller den som anställs.

Med PandaDoc har det aldrig varit enklare att fjärrstyra, skicka, ta emot, dela och signera på den streckade linjen. Från PDF-filer till dokument och andra digitala format, PandaDoc underlättar överföring av original eller begagnade dokument på distans med juridiskt bindande status som är inneboende för plattformen.

Låt dig inte brännas av en affärspartner för att du inte tog dig tid att skjuta dem över ett dokument eller skriva på ett avtal själv. Med PandaDoc är det enkelt att skicka och ta emot en John Hancock.

Programvara för fildelning och lagring

Ibland är de mest kända namnen i spelet så allmänt kända för att de har förtjänat sitt fantastiska rykte. När det gäller fjärrlagring av filer får inget namn mer slitbana än Dropbox, och ja, det är av en bra anledning. Men när Dropbox riktade siktet mot att skapa en plattform främst för affärsvärlden, busade de och gjorde en bra sak ännu bättre.

Vanlig gammal Dropbox har antagits av otaliga individer som inte har lagringsutrymmet på sin hårddisk. Också de som har bristande tålamod att kontinuerligt koppla ur och återansluta en extern fysisk enhet. Och varför inte? Deras rykte för säkerhet är välförtjänt, och det är bara så jäkla lätt att använda!

Dropbox Business har alla Dropbox bästa funktioner. Från enkelhet, säkerhet och en rad fillagringskapaciteter till enkel åtkomst. Det sätter en professionell twist på den vinnande formeln. Dess avsedda användning av företag innebär att lagringsmöjligheterna är mer betydande än någonsin. Samtidigt ökade säkerhetsåtgärderna ett snäpp för att återspegla den känsliga information som ofta delas mellan kunder.

Du kanske undrar varför dina raderade filer av praktiskt taget alla format kan återställas. Även månader efter att du kastade dem i den virtuella papperskorgen. Dess Dropboxs varumärkesfilåterställning som gör den här plattformen oöverträffad. Alternativet att ställa in anpassade behörigheter och lösenord låter dig behandla enskilda filer med deras säkerhetsnivå. För att inte nämna, det lättintegrerade Dropbox Business kräver inte att du bryter banken. Det är tillgängligt för så lite som $8.

Under dessa tider av karantän och arbete hemifrån är en säker och pålitlig fildelningsapp ett måste. Om ditt företag har ett Microsoft Business-paket, varför inte använda One Drive (ingår i paketet). Den har sömlös integrering med andra MS-produkter som gör det möjligt att avslöja en apps fulla potential.

Med företagskontot kan du få 1 TB datalagring, vilket är mer än tillräckligt för att dela och lagra filer.

För att sammanfatta

Med dessa virtuella assistentappar och mjukvara kommer du att ha dina professionella baser täckta. Dessa verktyg är särskilt viktiga under dessa tider när anställda måste arbeta hemifrån. Utan dem är det knappast att tro att någon av fjärranställda skulle kunna arbeta effektivt. Förutom det, om du anställer eller kontrakt fjärrassistenter, eller bygga en arbetskultur på distans, kan vart och ett av dessa verktyg fortfarande göras användbara oavsett vilket jobb du utför.