Hur anställer Baltic Assist folk?

Människor är vår bästa tillgång. Vi anställer mestadels begåvade individer med en hög passion för lärande. De som är sugna på att lära sig kommer snabbt att hitta sin framgång här på Baltic Assist. Ett av dina primära mål kommer att vara att skapa mervärde för våra kunder. De minsta obligatoriska kraven för anställning är en universitetsexamen, 2+ års tidigare arbetslivserfarenhet.

Hur kostnadseffektivt är det att arbeta med Baltic Assist?

Den kostnadsbesparande faktorn finns i varje projekt som pågår i Baltic Assist. Litauen, där vi är baserade, är en snabbt växande ung ekonomi med lägre kostnader jämfört med skandinaviska, västeuropeiska länder eller Japan, USA, Kanada, etc. Du bör räkna med att få dina kostnader sänkta med upp till 70 % (ibland t.o.m. uppemot 80 %). Berätta mer om projektet så återkommer vi med ett erbjudande inom kort.

Hur väljer man specialister efter kundens behov?

Rekrytering är ett av de mest kritiska områdena i vår verksamhet. Vi strävar efter att bara koppla dig till de bästa specialisterna eller proffsen inom sina respektive områden. För att anställa de mest begåvade medarbetarna, den så kallade grädden på krämen, har vi en rekryteringsprocess i fyra nivåer, där du, vår partner, också kan inkluderas så mycket du vill. Rekryteringssystemet i fyra nivåer ger flexibilitet i rekryteringsprocessen, möjliggör ett praktiskt tillvägagångssätt för kunden och får saker att hända snabbt.

Kan du tillhandahålla högkvalitativa redovisningstjänster för skandinaviska kunder?

Cirka 75 delade servicecenter är redan etablerade i Litauen, där åtminstone en del av dem stöder eller övervakar finanssektorns verksamhet. På grund av situationen på den nuvarande marknaden kan vi attrahera de bästa proffsen från andra organisationer. De har vanligtvis 7+ år på sig att tillhandahålla hanterade redovisningstjänster till internationella företag och deras dotterbolag. Skandinavien, Storbritannien, USA, Västeuropa – vi kan tillhandahålla redovisning vart ditt huvudkontor än är.

Varför ska jag anställa i Baltikum istället för Ukraina/Rumänien/Indien?

Att ha anställda från Litauen är en helt annan upplevelse jämfört med andra populära outsourcingdestinationer. De viktigaste faktorerna att ta hänsyn till är tidsskillnaden, kulturella barriärer, vardagliga och till och med oskrivna affärspraxis. Med litauisk baserad outsourcing är det enda som behöver lite övervägande en praktiskt taget obefintlig kulturell barriär, vilket kan vara ett problem i andra delar av världen. Det är viktigt att komma ihåg att litauer är nordeuropéer precis på andra sidan Östersjön från Sverige, med EU-universitetsexamina och skandinavisk affärskultur. Det sistnämnda integreras i nästan alla nya och välbärgade företag oavsett område. Våra specialister är ivriga att lära, mycket skickliga och är också lätta att arbeta med.

Vilken typ av kunder/partners letar du efter?

Vi letar efter partners som vill flytta sin verksamhet till en konkurrenskraftig kostnadsort där kompromisser med kvalitet inte är aktuella. Baltic Assist är angelägen om att samarbeta med företag som söker långsiktiga nearshoring-partnerskap eftersom det kräver investeringar från båda parter i början men ger enorma fördelar i det långa loppet.

Jobbar du projektbaserat?

Vi säger aldrig "nej" till någonting. Varje utmaning är en projektbaserad uppgift som utförs med stor uppmärksamhet på detaljer, maximalt engagemang och strävan mot perfektion. Vi är dock främst inriktade på långsiktiga partnerskap. Kontakta oss, låt oss träffas eller ta kontakt för att se om vi kan tillhandahålla lämpliga tjänster som passar ditt företag!

Är det svårt att arbeta med en distansanställd?

Att ha distansanställda är inte alls svårt. Ett företag som aldrig har provat att arbeta med distansteam tidigare skulle behöva upprätta några rutiner och arbetsverktyg. Dessa är nödvändiga för att ha lämpliga kommunikationsmedel för uppgiftsdelegering, policyöversikt, kommentarer etc. Dessa kommunikationsmedel skulle tillåta dig att hantera och arbeta med anställda oavsett avståndet mellan ditt huvudkontor och din virtuella assistent. Om du är ny - Baltic Assist har en ritning redo för dig.

Hur skiljer du dig från min lokala redovisningsleverantör?

Baltic Assist bokföringstjänster kommer med 21-talets automationsmöjligheter. Vi är snabba, angelägna om att utesluta så mycket manuell input som möjligt och mycket fokuserade på kvalitet och leverans i tid. Utöver det har vi ett kund-först-koncentrerat synsätt och är alltid redo att skala upp snabbt när behovet kommer.

När vi anställer medarbetare från dig, vem "äger" de anställda?

Tekniskt sett anställs Baltic Assist-anställda, men du bör se dem som dina anställda som är dedikerade och explicit anlitade för ditt projekt. Baltic Assist fungerar som din nearshoring-partner, som driver adminsidan av projektet (anläggningar, utrustning, löner, etc.). Kontakta oss för att veta mer.