Innehållsförteckning
VäxlaFinansiella tjänster
Bokförings- och bokföringstjänster
Tjänster inom bokföring
Löneoutsourcing
Löntjänster
Betalningstjänster
Tjänster för bearbetning av bokslut
Finansiella kontrolltjänster
FinOps konsulttjänster
Managementtjänster för multinationella företag
Fondförvaltning
Finansförvaltning
Tjänster för hantering av masterdata
Förnya din ekonomiska framtid
Våra omfattande finansiella tjänster är utformade för att navigera i komplexiteten i dagens finansiella landskap. Baltic Assists interna experter utnyttjar den senaste tekniken och branschinsikter för att optimera dina finansiella strategier. Oavsett om du är en nystartad företag som söker ekonomisk hjälp eller ett stort företag som strävar efter finansiell stabilitet och affärsutveckling, lita på att vi är din hängivna partner på vägen till framgång.
Vem vi är och vad vi gör
Finansiell stabilitet är en av de mest väsentliga och integrerade delarna för att upprätthålla och hålla ett framgångsrikt företag igång. Baltic Assist tillhandahåller digitala finansiella tjänster som tittar på alla aspekter av redovisningsverksamhet. Vi erbjuder helt skräddarsydda lösningar som kan anpassas till företag av alla storlekar. Vårt expertområde övervakar och hanterar till fullo en organisations finansiella resultat, interna kontroller och finansiella prognoser. Genom att förstå utmaningarna kan vi eliminera alla risker för outsourcing – även inom de viktigaste finansområdena.
Vår lösning
Våra mål för ekonomisk förvaltning är att säkerställa att organisationen når sina finansiella mål. Vi analyserar alla områden som utgör risker och utvecklar strategier för att minska dem. Nearshoring-metoden gör det enkelt för oss att initiera effektiv kommunikation och svara snabbt på alla förfrågningar. Närhet till de flesta av Europas affärsnav, Skandinavien, Öst- och Västeuropa, betyder liten eller ingen skillnad i tidszon, ett liknande arbetssätt och många andra värdefulla funktioner.
Priser
Custom Projekt
Fallstudier
Ett riskkapital-/privatkapitalbolag var mitt uppe i ett sökande efter prisvärda outsourcade investeringsanalystjänster. Företaget utför dagligen många transaktioner i USA och över hela världen. Sålunda, och de senaste uppgifterna om den lokala finansiella sektorn är ett måste. Baltic Assist tog sig an utmaningen och skaffade kompetenta specialister inom ekonomi, investeringar, kapitalförvaltning för att arbeta på distans. Som ett resultat av detta bar interna anställda inte längre den svårhanterliga extra belastningen och kunde ägna sin fulla uppmärksamhet åt sina primära mål på huvudkontoret. Det bästa med det – tidsskillnaden mot USA gör att dataflödet inte stannar på natten, och arbetare på plats har redan något att jobba med på morgonen efter att Baltic Assist avslutar sitt pass här i Vilnius.
Som en av de snabbast växande lågprisbutikskedjorna i norra Europa såg detta företag att det kunde vara en kamp i uppförsbacke att etablera ett lokalt backoffice med kompetent personal och göra det kostnadseffektivt. Baltic Assist tog upp tillfället när det gäller att tillhandahålla redovisningstjänster från ett backoffice med ett fullt flexibelt läge. Momsrapporter, lönehantering, hantering av skulder och fordringar, ledningsrapportering och många andra tjänster tillhandahålls dagligen. Allt till ett rimligt pris, utan att kompromissa med kvaliteten. Baltic Assists närhet till den inhemska skandinaviska marknaden, kundens hem – förstklassig service och konkurrenskraftiga priser ger utmärkta fördelar. Detta är ett utmärkt exempel på nearshoring när den är som bäst. Kunden utökar verksamheten i Baltic Assist varje år.
Ett företag som tillhandahåller ett brett utbud av IT-lösningar letade efter ett sätt att minimera kostnaderna för ekonomi och redovisning. Med det senare fanns det också ett ytterligare mål att göra det mer processorienterat, skalbart och optimerat. Baltic Assist för idag bokföring för tio företag i koncernen. Denna "bokföring" innebär dagligt arbete, såsom:
- Ställa in betalningar
- Uppföljning av skulder
- momsredovisning
- Övergripande datahantering
Tillsammans med kvartals-, månads- eller konsoliderade rapporter, utarbetande av bokslut och mer. Baltic Assist tillhandahåller allt från förberedelser till att leverera färdiga dokument för revision. Kunden uppnådde enorma fördelar i effektivitet, avsevärt minskade driftskostnader och integrerad automation i många redovisningsprocesser.
När du är en enskild investerare ökar värdet av en ordentlig och högkvalitativ bokföring avsevärt. Eftersom änglainvesterare tillhandahåller investeringar i de tidiga stadierna av verksamheten, kräver varje nummer, kommatecken, process och finansiell transaktion noggrannhet och professionella insikter för att maximera företagets förmåga att få in vinster. Baltic Assist kan tillhandahålla allt detta genom kompetenta tjänster med investeringsutvärderingar, fullserviceredovisning, fakturering, gäldenärsuppföljning, upprättande av finansiella rapporter, beräkning av parametrar som amortering och mycket mer. Baltic Assist förblir ett utmärkt alternativ för denna kund genom objektivet med virtuell redovisning eftersom vi är en one-stop-shop för kompetent rådgivning och bokföring av högsta kvalitet. Som ett resultat kan kunden helt koncentrera sig på primära mål snarare än att bekämpa många utmaningar som många unga företag står inför som ängelinvesteraren måste övervaka.
I riskkapitalbranschen pågår många processer och saker bakom stängda dörrar. Våra kunder är i riskkapital och tillhandahåller SEED-finansiering främst till tekniska startups med enorm uppsida. Eftersom företaget var ute efter att samarbeta med någon som kan och vill tillhandahålla rådgivning/konsulttjänster/redovisningstjänster för startups – kom Baltic Assist in i bilden. Vi fick uppdraget att övervaka utgifterna, se till att partners, leverantörer och lokala talanger "köps" till ett rimligt pris. Vi gör mycket prognoser, ledningsrapportering, finansiell rapportering och kundhjälp genom att vara proaktiva i förvärvshantering, likvidation och fusionsprocesser. Eftersom riskkapitalbolaget är intresserad av expansion gör vi så mycket som möjligt för att lägga en grund inom finanssektorn för en rejäl uppskalning. Företaget fortsätter ett ömsesidigt fördelaktigt partnerskap med Baltic Assist och rekommenderar oss senare till samma startups som vi hjälpte tidigare. Nearshoring redovisningstjänster och teamförlängning är väl värt det. Detta är ett utmärkt exempel på det.
Den främsta preferensen för en startup med begränsade investeringar och ekonomiska möjligheter är alltid kostnadseffektiva lösningar. Med en av våra kunder – en foodtech-startup – var fallet enkelt. Någon behövde tillhandahålla pålitliga redovisningstjänster, kvalitetsstyrning och fullt ut uppsluka och ta hand om en hel finansiell verksamhetsgren. Baltic Assist tillhandahåller prisvärda bokföringstjänster som gynnar kunden på mer än ett sätt. Rapportleveranser i tid, redogörelse för utlåtande, ränteberäkning, revisionsförfaranden, ändamålsenliga särskilda månatliga förvaltningsrapporter med mera. Företagets huvudgren kan arbeta med att göra tjänsten bättre samtidigt som Baltic Assist sköter böckerna och avlastar arbetsbördan.
Baltic Assist tillhandahåller oberoende finansiella tjänster med hög kompetens och allt till ett rimligt pris. Vår kund är en vertikalt integrerad fastighetsproduktinnovatör med sina primära mål att utveckla, investera i och driva fastigheter, allt med det gemensamma målet att göra det bättre. Baltic Assist tillhandahåller operativ expertis (kontakt med kunder, assistans i administrativa eller redovisningsfrågor), hjälper till att bygga långsiktiga affärspartnerskap, tänker framåt med nya kundövertaganden, föreslår förbättringar. Huvuduppgiften består dock av momsredovisning, lönehantering, ekonomisk rapportering, budgetering, prognoser och mycket mer redovisningstjänster. Med rätt högkvalitativ och prisvärd bokföring kan detta private equity-företag ge sig in i nya företag, organisera affärer, sammanslagningar och utarbeta bättre ekonomiska planer för framtiden.
Steg för att få igång ditt projekt
1. Utvärdering av arbetsbelastning
Först utvärderar våra ekonomichefer din nuvarande redovisningsuppsättning och erbjuder en lösning.
2. Erbjudandet
Vi undertecknar ett avtal, granskar relevanta juridiska policyer och beslutar om startdatum.
3. Introduktion till laget
Vi presenterar dig för teamet som kommer att ansvara för projektet. Vi presenterar nya lösningar vid behov.
4. Tillhandahållande av åtkomster
Vi skapar tillgång till relevanta plattformar för vårt team — till exempel redovisningssystem, banker, löneprogram, etc.
5. Projektanalys
Vi analyserar din ekonomiska verksamhet och kommer överens om arbetsinstruktioner som definierar de exakta uppgifterna, procedurerna och deadlines så att partnerskapet är helt transparent och dataskyddad.
6. Projektstart
Vårt ekonomiteam startar en full operation på de överenskomna uppgifterna och ger kontinuerliga förslag på automatisering och processeffektivisering.
Vi jämförde vår lösning med andra
Arbetet hopar sig? Låt oss ta kontakt så hjälper vi dig att hitta en kostnadseffektiv anställningslösning.
- Börjar jobba
- Byte
- Flexibilitet
- Extrakostnader
- Anställning och utbildning kan ta mer än några månader.
- Extra några månader för att hitta och ersätta tjänsten.
- Fast arbetsschema. Vanligtvis under 40 timmar i veckan.
- Utbildningar, kontorslokaler, tillägg, sjukförsäkring mm.
- Omedelbar start och utvärdering efter kontraktsskrivning.
- 1 samtal och vi erbjuder en ny lösning, utöka teamet, erbjuda mer expertis för projektet.
- Flexibelt arbetsschema. Extra arbetsbelastning och specialister integreras enkelt.
- Inga extra eller dolda avgifter!
- Omedelbar start.
- Interna rutiner kan påverka projektets framgång.
- Vanligtvis begränsat till 9-5 arbetstid.
- Möjlighet till extra avgifter.