Hur ser din drömresa ut Baltic Assist ökad operativ effektivitet och förbättrade Factoflys interna bokföringsprocesser
Översikt
Factofly ger över 10.000 XNUMX frilansare möjlighet att driva sina företag utan administrativa krångel. Plattformen gör det möjligt för frilansare att fakturera sina kunder utan CVR-nummer (momsregistreringsnummer), automatiska semester- och skattebetalningar, försäkring under arbetet och få sina pengar utbetalda som en vanlig lön.
Med över 89 XNUMX timmar administration sparade för sina kunder, låter Factofly frilansare göra det de tycker mest om: att vara sina egna chefer.

Utmaningar
Allt eftersom Factofly expanderade, försökte företaget förbättra
sina interna bokföringsprocesser och öka den operativa effektiviteten. Målet var korrekt bokföring och snabba månatliga processer för avstämningar och momsrapportering.
Baserat på erfarenheter med Baltic Assist På ett tidigare företag vände sig Factofly till vårt team för en pålitlig lösning för att hantera deras bokföring och öka deras produktivitet med en flexibel och skalbar metod som inte ökar omkostnaderna.
Lösning
För att uppnå Factoflys mål, Baltic Assist tillhandahöll ett dedikerat virtuellt team bestående av en teamledare och två revisorer. Teamet hanterade en mängd olika uppgifter, inklusive:
- Anläggningstillgångshantering: avskrivningsbokning och avstämning.
- Fullständig avstämning och rapportering av kundfordringar (AR) och leverantörsskulder (AP).
- Hantering av insättnings- och förskottsbetalningskonton.
- Löneavstämning, inklusive inkomstskattekomponenter.
- Hantering av Pleo-transaktioner, inklusive bokning, avstämning och uppföljning av saknade dokument.
- Skattedeklaration: Moms, B2B-deklarationer och avstämning av deklarationer från SKAT.
- Bokning av avsättningar, såsom semesterersättning.
- Tidig bokföring av danska kundbetalningar i Economic och justering av bankreferenser.
- Stöd för processdokumentation, kunskapsdelning (t.ex. SOPS) och dedikerade interna utbildningsinitiativ.
Under hela partnerskapet säkerställde vi framgångsrikt att de aktuella uppgifterna slutfördes korrekt och i tid. Vi skapade skalbara interna processer som ökar effektiviteten i takt med att företaget växer ytterligare.
Partnerskapet med Factofly startade på grund av erfarenheten av vårt enastående arbete i ett tidigare företag, med betoning på kompetensen och kunskapen hos Baltic Assists proffs och bevisar återigen att vår flexibilitet och expertis möjliggör långsiktigt värde som kan överföras bortom företag.

Implementeringen gick mycket smidigt, och Baltic AssistVåra yrkesverksamma skapade processer som verkligen stödde vårt sätt att arbeta. Vi tvingades inte in i deras processer.
— Lars Hamann, finansdirektör på Factofly
Resultat
Genomförandet av Baltic Assist Tjänsterna gick smidigt och teamet integrerades sömlöst i företaget. Den smidiga integrationen gjorde det möjligt för vårt team att korrekt bedöma Factoflys behov, vilket gjorde det möjligt för dem att skapa processer som stödde deras arbetssätt perfekt, vilket underlättade korrekt och snabb hantering av uppgifter och ökade effektiviteten och noggrannheten.
Faktuellt markerad Baltic Assistvänlighet, professionalism och flexibilitet att anpassa processer där det behövs och utveckla innovativa lösningar. Teamets expertkunskap och kvalitet bidrog till ett mycket effektivt samarbete där förväntningarna ofta överträffades och effektiviteten ökades.
Har en fråga?
Kom i kontakt!
Baltic Assist tillhandahåller en omfattande outsourcinglösning som sparar kostnader, förbättrar effektiviteten och strategiskt beslutsfattande för ditt företag.
Kolla in våra andra fallstudier
Fördelar och nackdelar med att arbetsgivare använder dokument
ZentraplanResan till effektiv teknisk design genom Baltic Assists expertis
Inför en brist på kvalificerade yrkesverksamma på Österrikes ansträngda arbetsmarknad, Zentraplan fann det allt svårare att möta personalbehovet inom området konstruktionsritning.