För den här artikeln, de virtuella assistenterna på Baltic Assist har beslutat att dela med dig av en hemlighet om hur du kan spara 20 timmar i veckan (eller ännu mer) genom att lägga ut och delegera ditt arbete till en kvalificerad och erfaren virtuell assistent från var som helst i världen.
Dessutom är det mycket lättare än det kan se ut från början. För genom att delegera följande uppgifter och aktiviteter kan du inte bara öka din produktivitet och effektivitet och få mer intäkter utan, viktigast av allt, ha mer tid att skala din verksamhet och uppnå långsiktiga professionella mål. Naturligtvis är den verkliga skönheten med varje timme du sparar genom att outsourca att du kan göra vad du vill. Som att fokusera på saker och människor av större personlig betydelse eller till och med planera en semester som du inte har haft på flera år.
Därför, om du har bestämt dig för att uppleva fördelarna med outsourcing, finns det tre viktiga aspekter du bör tänka på:
- Anställ en professionell och kunnig virtuell assistent som perfekt passar dina behov och krav;
- Sätt rätt system på plats för att säkerställa framgångsrik kommunikation med din virtuella assistent (Läs mer);
- Delegera effektivt dina uppgifter och olika affärsaktiviteter.
Så när du har allt på rätt ställen, här är:
6 SÄTT DU KAN SPARA PÅ DELEGERA UPPGIFTER TILL VIRTUELLA ASSISTENTER
- Låt din VA hantera din e-post och ta hand om kundservice (5+ timmar i veckan / 1 timme om dagen).
Det är ingen överraskning att när ditt företag växer, ökar också mängden e-postmeddelanden du får varje dag. Chansen är stor att du spenderar mer än en timme om dagen på att svara på liknande förfrågningar, frågor eller kundvårdsproblem. I den här processen förlorar du inte bara värdefull tid utan blir också distraherad från uppgifterna och arbetet, vilket hjälper dig att göra ett väsentligt bidrag till att växa ditt företag. Du kan dock enkelt delegera dessa ansvarsområden till en erfaren virtuell assistent, som tar hand om kundservice, svarar på standardförfrågningar, skickar tack kort till dina kunder och kommer att hålla din inkorg ren från spam. Så när du kollar din inkorg ser du bara prioriterade e-postmeddelanden, som du behöver fokusera på så fort som möjligt.
- Låt din VA sköta dina sociala medier och hjälpa dig med marknadsföringen (5+ timmar i veckan / 1 timme om dagen).
Vi är säkra på att du kommer att hålla med oss om detta, eftersom sociala medier är en annan nödvändig men tidskrävande aktivitet som inte kräver den expertis du har. Dessutom är det det enklaste arbetet du kan lägga ut och delegera till din virtuella assistent, som snabbt kan matcha din stil, marknadsföra ditt företag, dina produkter eller tjänster och förmodligen göra det mycket snabbare än du skulle kunna göra. Vad mer är, VA kan hjälpa dig att öka antalet följare på sociala medier, schemalägga eller till och med skriva dina tweets och skicka inbjudningar till kommande evenemang. Dessutom kan virtuella anställda hjälpa dig att skapa e-postmarknadsföringskampanjer och förbereda nyhetsbrev, samt skapa kundfeedbackformulär och annonsera ett visst projekt i pressen. De kan enkelt hantera informationen på din webbplats eller till och med se till att din webbplats är SEO-vänlig.
- Låt din VA sköta bokföring, behandla betalningar & hantera fakturorna (5+ timmar i veckan / 1 timme om dagen).
Om du säljer produkter eller erbjuder tjänster i ditt företag, lägger du lite tid på att behandla betalningar, fakturera dina kunder och kunder och slutligen göra bokföring för att hålla allt organiserat. Dessutom kan en kvalificerad och kunnig VA ta hand om kalkylbladen, hantera bankkontodrift, hjälpa dig med löneberäkningar och förbereda bokslut och ledningsrapporter. De kan också ta hand om utgående och inkommande fakturor, balansera dina böcker och tillhandahålla månadsslutsrapporter, samt svara på kreditinstitut och lokala skattemyndigheter.
- Låt din VA skriva åt dig och delegera uppgifterna som involverar skrivandet (2+ timmar i veckan).
För att vara ärlig kan den virtuella assistenten vara en utmärkt marknadsförare som hjälper dig att få ut ditt budskap genom att bidra till dina blogginlägg, nyhetsbrev, tweets, artiklar eller inlägg på sociala medier. Dessutom kan VA korrekturläsa, redigera och formatera de dokument du redan har förberett och se till att din webbplats är SEO-vänlig. Han/hon kan också transkribera dina poster, anteckningar och protokoll och förvandla dem till välstrukturerade dokument, e-postmeddelanden eller något annat du har i åtanke – allt märkt och skrivet i en stil som speglar din verksamhet.
- Låt din VA göra det administrativa arbetet åt dig (2+ timmar i veckan).
Tänk på att din VA kan organisera din kalender, schemalägga och arrangera möten med dina kunder och leverantörer, samt göra en bokning på din favoritrestaurang, boka tid för läkare eller tandläkare och organisera dina resor. Dessutom kan VA planera och koordinera kommande evenemang, skicka inbjudningar, ringa telemarketingsamtal eller uppdatera och lägga in ny information i din databas. Hur som helst, listan är oändlig, så du måste låta en erfaren proffs arbeta åt dig när du håller fokus på långsiktiga professionella mål.
- Låt din VA forskning åt dig (1+ timmar i veckan).
Varje gång du läser de senaste branschnyheterna och kommande evenemang, undersök dina konkurrenter och leverantörer samtidigt som du letar efter det effektivare eller billigare sättet att producera produkter eller tjänster; du forskar aktivt. Det betyder att du spenderar din värdefulla tid på saker som enkelt kan delegeras till VA. Dessutom kan VA hjälpa dig att undersöka potentiella affärsmöjligheter eller komma i kontakt med nya kunder, samt uppdatera dig om förändringar och relevanta nyheter i branschen, undersöka vissa systerdotter eller ämnen och slutligen sammanställa marknadsdata och förbereda rapporter.
Baltic Assist är en pålitlig leverantör av virtuell assistans till entreprenörer, yrkesverksamma och små och medelstora företag. Om du är intresserad av att utforska möjligheten att prova virtuell assistanstjänst, kontakta Baltic Assist, och vi hjälper gärna till.