Redovisningstjänster

Varför välja oss?

Finansiell stabilitet är en av de viktigaste och mest integrerade delarna för att upprätthålla och hålla ett framgångsrikt företag igång. Baltic Assist erbjuder digitala ekonomikontrolltjänster som tittar på alla aspekter av bokföringsverksamheten. Vi erbjuder helt skräddarsydda lösningar som kan anpassas till företag av alla storlekar. Vårt expertområde övervakar och hanterar helt och hållet en organisations finansiella resultat, interna kontroller och finansiella prognoser. Genom att förstå utmaningarna kan vi eliminera alla risker med outsourcing - även inom de mest vitala områdena inom ekonomi.

Vår lösning

Vårt mål för den ekonomiska förvaltningen är att se till att organisationen når sina finansiella mål. Vi analyserar alla områden som innebär risker och utvecklar strategier för att minska dem. Den närliggande metoden gör det lätt för oss att inleda effektiv kommunikation och svara snabbt på alla förfrågningar. Närheten till de flesta av Europas affärshubbar, Skandinavien, Öst- och Västeuropa, innebär liten eller ingen skillnad i tidszon, ett liknande arbetssätt och många andra värdefulla egenskaper.

Fallstudier

Ett riskkapital- och private equity-företag sökte efter outsourcade investeringsanalyser till rimliga priser. Företaget genomför dagligen ett stort antal transaktioner i Förenta staterna och över hela världen. Därför är det viktigt att ha exakta och aktuella uppgifter om den lokala finanssektorn. Baltic Assist antog utmaningen och skaffade kompetenta specialister inom finans, investeringar och kapitalförvaltning som kunde arbeta på distans. Som ett resultat av detta slipper de interna anställda den svårhanterliga extra belastningen och kan ägna sin fulla uppmärksamhet åt sina primära mål på huvudkontoret. Det bästa av allt är att tidsskillnaden till USA innebär att dataflödet inte stannar på natten och att de anställda på plats har något att arbeta med redan på morgonen efter att Baltic Assist har avslutat sitt skift här i Vilnius.

Som en av de snabbast växande lågpriskedjorna i Nordeuropa insåg företaget att det kunde vara svårt att etablera ett lokalt backoffice med kompetent personal och göra det kostnadseffektivt. Baltic Assist tog sig an uppgiften och tillhandahöll redovisningstjänster från ett backoffice med en helt flexibel lokalisering. Momsrapporter, löner, kontanthantering av skulder och fordringar, förvaltningsrapportering och många andra tjänster tillhandahålls dagligen. Allt till ett rimligt pris, utan att kompromissa med kvaliteten. Baltic Assist:s närhet till den inhemska skandinaviska marknaden, kundens hemland – tjänster av högsta kvalitet och konkurrenskraftiga priser ger utmärkta fördelar. Detta är ett utmärkt exempel på nearshoring när det är som bäst. Kunden utökar verksamheten i Baltic Assist varje år.

Ett företag som tillhandahåller ett brett utbud av IT-lösningar sökte efter ett sätt att minimera kostnaderna inom ekonomi och redovisning. När det gäller den senare fanns det också ett ytterligare mål att göra den mer processorienterad, skalbar och optimerad. Från och med idag sköter Baltic Assist bokföringen för tio företag i koncernen. Denna “bokföring” innebär dagligt arbete, t.ex:

• Upprättande av betalningar.
• Uppföljning av skulder.
• Rapportering av mervärdesskatt.
• Allmän datahantering.

Tillsammans med kvartals-, månads- eller konsoliderade rapporter, utarbetande av bokslutshandlingar med mera. Baltic Assist erbjuder allt från förberedelser till att leverera färdiga dokument för revision. Kunden uppnådde enorma effektivitetsvinster, avsevärt minskade driftskostnader och integrerad automatisering i många redovisningsprocesser.

När du är en enskild investerare ökar värdet av en korrekt och högkvalitativ bokföring avsevärt. Eftersom ängelinvesterare tillhandahåller investeringar i företagens tidiga skeden kräver varje siffra, kommatecken, process och finansiell transaktion noggrannhet och professionella insikter för att maximera företagets möjligheter att ge vinst. Baltic Assist kan tillhandahålla allt detta genom kompetenta tjänster som investeringsutvärderingar, fullservicebokföring, fakturering, uppföljning av gäldenärer, utarbetande av finansiella rapporter, beräkning av sådana parametrar som amortering och mycket mer. Baltic Assist förblir ett utmärkt alternativ för den här kunden genom linsen av virtuell redovisning eftersom vi är en one-stop-shop för kompetent och förstklassig rådgivning, bokföring. Som ett resultat av detta kan kunden fullt ut koncentrera sig på primära mål snarare än att bekämpa många utmaningar som många unga företag som ängelinvesteraren måste övervaka står inför.

I riskkapitalbranschen pågår många processer och saker bakom stängda dörrar. Våra kunder är verksamma inom riskkapital och tillhandahåller SEED-finansiering främst till nystartade teknikföretag med enorma möjligheter. Eftersom företaget ville samarbeta med någon som kunde och ville tillhandahålla rådgivnings-, konsult- och redovisningstjänster för nystartade företag kom Baltic Assist in i bilden. Vi fick i uppdrag att övervaka utgifterna och se till att partners, leverantörer och lokala talanger “köps” till ett rimligt pris. Vi gör en hel del prognoser, förvaltningsrapportering, finansiell rapportering och hjälper kunderna genom att vara proaktiva vid hantering av förvärv, likvidation och fusionsprocesser. Eftersom riskkapitalbolaget är intresserat av expansion gör vi så mycket som möjligt för att lägga en grund inom finanssektorn för en rejäl uppgradering. Företaget fortsätter ett ömsesidigt fördelaktigt partnerskap med Baltic Assist och rekommenderar oss senare till samma nystartade företag som vi tidigare hjälpte. Nearshoring av redovisningstjänster och utökning av teamet är väl värt det. Det här är ett utmärkt exempel på det.

För ett nystartat företag med begränsade investeringar och finansiella möjligheter är kostnadseffektiva lösningar alltid viktigast. För en av våra kunder – ett nystartat livsmedelsföretag – var fallet enkelt. Någon behövde leverera pålitliga redovisningstjänster, kvalitetshantering och helt och hållet ta över och ta hand om en hel filial för skatteverksamhet. Baltic Assist erbjuder bokföringstjänster till rimliga priser som gynnar kunden på mer än ett sätt. Rapportleveranser i tid, upprättande av utlåtanden, ränteberäkning, revisionsförfaranden, ändamålsenliga särskilda månatliga förvaltningsrapporter med mera. Företagets huvudfilial kan arbeta med att göra tjänsten bättre medan Baltic Assist sköter bokföringen och avlastar arbetsbördan.

Baltic Assist erbjuder oberoende finansiella tjänster med hög kompetens till ett rimligt pris. Vår kund är en vertikalt integrerad innovatör av fastighetsprodukter med sina primära mål att utveckla, investera i och driva fastigheter, allt med det gemensamma målet att göra dem bättre. Baltic Assist tillhandahåller operativ expertis (kontakter med kunder, hjälp i administrativa eller redovisningsfrågor), hjälper till att bygga upp långsiktiga affärspartnerskap, tänker framåt vid övertagande av nya kunder och föreslår förbättringar. Huvuduppgiften består dock av momsrapportering, lönehantering, finansiell rapportering, budgetering, prognostisering och mycket mer redovisningstjänster. Med korrekt högkvalitativ och prisvärd bokföring kan detta private equity-företag våga sig på nya affärer, organisera affärer, fusioner och utarbeta bättre ekonomiska planer för framtiden.

Dina alternativ
Jobbet hopar sig? Låt oss ta kontakt, så hjälper vi dig att hitta en kostnadseffektiv anställningslösning.
  • Price
  • Börjar arbeta
  • Ersättning
  • Flexibilitet
  • Ytterligare kostnader
  • Totala kostnader
Hyr
Egen revisor
  • Pris: från 10 000 euro/månad + extras
  • Anställning och utbildning tar cirka 12 veckor.
  • Fullständig rekryteringsprocess - cirka 6 veckor
  • Fast arbetsschema. Vanligtvis 35 - 37 timmar per vecka
  • Utbildning, kontorslokaler, tillägg, sjukförsäkring osv.
  • Totala utgifter: ~11 000 euro/månad
Baltic Assist
Finansiell kontroll
  • Pris: 38 Eur/timme
  • Omedelbar start efter undertecknandet av kontraktet
  • Ett samtal och vi erbjuder en ny lösning
  • Tillgänglig på begäran. Flexibelt arbetsschema
  • Inga extra eller dolda avgifter
  • Totala utgifter: ~6 300 euro/månad
Hyrs ut
Lokalt företag
  • Pris: ~13 000 euro/månad, ~80 euro/timme
  • Det tar cirka 2 - 3 veckor att starta.
  • Lätt att byta ut
  • Vanligtvis begränsad till arbetstiden 9-17.00
  • Möjlighet till tilläggsavgifter
  • Totala utgifter: ~13 000 euro/månad
4 enkla steg för att få en dedikerad revisor
1. Kostnadsfri konsultation
Skicka en förfrågan till oss, så kontaktar vi dig inom 24 timmar för att diskutera dina affärsbehov.
2. Kom överens om processen
Vi kommer överens om den exakta leveransen, processbeskrivningen och tidsfristerna.
3. Bevilja tillträde
Redovisningsgruppen får tillgång till redovisningssystem och andra relaterade system för att kunna slutföra sina uppgifter.
4. Gå live
Din revisor är redo att sätta igång. Allt du behöver göra nu är att tillhandahålla den dokumentation som krävs för att utföra uppgiften.