Redovisningstjänster

Varför välja oss?
Redovisning är ett av de mest avgörande områdena för att driva och upprätthålla en framgångsrik verksamhet. Finans är en viktig fråga för alla företag, oavsett inom vilket område och vilken bransch de verkar. Baltic Assist tillhandahåller virtuella redovisningstjänster av högsta kvalitet. Vårt företag har erfarenhet av att hantera redovisningen åt mindre och större företag, både i skandinavien och övriga Europa. En nearshoring av finansverksamheten kan sänka kostnaderna för redovisningspersonalen med upp till 80%. Enligt vår erfarenhet kostar det upp till 82 % mindre att anlita lika kompetenta virtuella redovisningsspecialister på distans om du anlitar dem här, i Litauen.
Vår lösning
Vi handplockar våra finansspecialister så att våra kunder endast presenteras med den absolut bästa arbetskraften. Svarstiden är omedelbar eftersom du kommunicerar och utbyter uppgifter online. Ditt huvudkontor kan kontakta den tilldelade revisorn och få svar på sina frågor inom några minuter. Närheten till de merparten av Europas affärscentra, Skandinavien och Västeuropa, innebär liten eller ingen skillnad i tidszoner, en liknande inställning till arbete och många andra värdefulla egenskaper. När personlig närvaro behövs kan Baltic Assist skicka lämpliga specialister på besök.
Fallstudier

Ett riskkapitalbolag befann sig i processen att hitta en prisvärd och outsourcad tjänst för investeringsanalys. Bolaget genomför dagligen mängder av transaktioner inom USA och resten av världen, och behöver därför kunna identifiera den aktuell data kring lokala finansiella sektorer. Baltic Assist antog utmaningen och rekryterade kompetenta specialister inom sektorerna finans, investeringar, kapitalförvaltning, för externt arbete. Som ett resultat så utfördes inte längre dessa svårledda uppgifter av interna medarbetare, varpå de kunde rikta all sin uppmärksamhet till huvudkontorets huvudsakliga mål. Det bästa av allt? Tack vare tidsskillnaden mellan Sverige och USA så upphör inte dataflödet under natten varpå interna medarbetare har något att arbeta med och på morgonen efter tar Baltic Assist över från Vilnius.

En av norra Europas mest snabbväxande rabattkedjor insåg att en kostnadseffektiv implementering av ett lokalt back office med kompetenta medarbetare var en tuff utmaning. Baltic Assist bistod med att tillhandahålla bokföringstjänster från ett back office med en fullständigt flexibel arbetsplats. Momsrapporter, löneutbetalningar, bokföring av skulder och fodringar samt ledningsrapporter tillsammans med många andra tjänster tillhandahålls dagligen. Allt till ett rimligt pris utan att kompromissa med kvalitén. Baltic Assists närhet till de lokala skandinaviska marknaderna och kundens hem och en service av premiumkvalitét till konkurrenskraftiga priser för med sig fantastiska fördelar. Detta är ett utmärkt exempel på det bästa med nearshoring. Kunden utökar sin verksamhet inom Baltic Assist varje år.

Ett företag som tillhandahåller ett brett utbud av IT-lösningar sökte efter ett sätt att minimera kostnaderna inom finans och bokföring. När det kommer till det sistnämnda så ville de även göra bokföringen mer processinriktad, skalbar och optimerad för effektivitet. Idag sköter Baltic Assist bokföringen för tio företag inom gruppen. “Bokföringen” innefattar daglig verksamhet, såsom:

  • Upprättning av betalningar
  • Uppföljning av skulder
  • Momsrapportering
  • Övergripande datahantering

Tillsammans med kvartalsvisa, månatliga och konsoliderade rapporter, förberedning av finansiella rapporter och mycket mera. Baltic Assist hanterar allt från förberedelser till att leverera färdiga dokument för revision. Kunden har upplevt enorma fördelar inom effektivitet, markant reducering av verksamhetens kostnader samt integrering av automatiseringar inom redovisningsprocesserna.

När du är en individuell investerare så ökar behovet av korrekt och högkvalitativ bokföring markant. Eftersom angel investors tillhandahåller investeringskapital tidigt under affärsprocessen så kräver varenda siffra, kommatecken, process och finansiell transaktion noggrannhet och professionella insikter för att maximera verksamhetens förmåga att gå med vinst. Baltic Assist kan tillhandahålla allt detta tack vare kompetenta tjänster inom investeringsutvärderingar, en heltäckande redovisningstjänst, fakturering, uppföljning av skulder, upprättande av finansiella rapporter, uträkning av parametrar såsom amorteringar – och mycket mer. Utifrån perspektivet från virtuell bokföring så är Baltic Assist ett utmärkt alternativ för den här kunden eftersom vi levererar en heltäckande tjänst med kompetent och högkvalitativ rådgivning och bokföring. Som ett resultat av detta så kan kunden koncentrera sig helt och hålla på sina primära mål, i stället för att behöva trassla med mängder av utmaningar som unga företag möts av och som angel investorn ska övervaka.

Inom affärsområdet riskkapital förekommer det mängder av processer och saker bakom stängda dörrar. En av våra kunder inom riskkapital tillhandahåller seed-medel i huvudsak till tech-startups med enorm potential. Eftersom firman sökte en partner som kan leverera rådgivning/konsulttjänster och redovisningstjänster till startups så kom Baltic Assist in i bilden. Vi gavs uppgiften att övervaka utgifter och försäkra att partners, leverantörer och lokala talanger “köps” till ett rimligt pris. Vi gör mängder av prognoser, ledningsrapporter, finansiell rapportering samt kundservice genom att vara proaktiva även när vi hanterar inköp, likvideringar och sammanslagningar. Eftersom riskkapitalistföretag är intresserade av expansion så gör vi allt vi kan från vår sida för att lägga grunden till en markant uppskalning inom finanssektorn. Firman har alltjämt ett givande partnerskap med Baltic Assist och rekommenderade oss senare till de startups som vi tidigare hjälpte. Nearshoring-redovisning och utökningar av teams är helt klart värt det. Detta är ett utmärkt exempel på detta.

Startups med begränsade investerings- och finansiella möjligheter prioriterar alltid kostnadseffektiva lösningar. Med en av våra kunder – en startup inom food-tech – så var detta tydligt. De behövde någon som tillhandahåller pålitliga bokföringstjänster, kvalitetssäkring och som fullständigt hanterar en hel avdelning med finansiell verksamhet. Baltic Assist tillhandahåller prisvärda bokföringstjänster som gynnar kunden på flera olika sätt. Rapporter i tid, förberedelser av uttalanden, ränteberäkningar, utförandet av revisioner, specialupprättade månatliga ledningsrapporter och mycket mer. Företagets huvuddel kan koncentrera sig på att förbättra tjänsten samtidigt som Baltic Assist tar hand om bokföringen och lättar på arbetsbördan.

Baltic Assist tillhandahåller oberoende finansiella tjänster med hög kompetens till ett rimligt pris. Vår kund är en vertikalt integrerad innovatör inom fastigheter vars primära mål är att utveckla, investera och driva fastigheter med förbättringar som det gemensamma målet. Baltic Assist tillhandahåller operationell expertis (samarbeten med kunder, hjälp med ärenden inom administration och redovisning), hjälper upprätta långtgående affärspartnerskap, tänker framåt med övertagande av nya kunder och föreslår förbättringar. De huvudsakliga uppgifterna är dock momsrapportering, lönehantering, finansiell rapportering, budgetering, prognoser och många ytterligare redovisningstjänster. Med hjälp av en prisvärd bokföring av högsta kvalitet kan det här investmentbolaget ge sig in i nya verksamheter, organisera affärer, sammanslagningar och smida bättre finansiella planer för framtiden.

Dina alternativ
Arbetar du att stapla upp? Låt oss höra av dig så hjälper vi dig att hitta en kostnadseffektiv sysselsättningslösning.
  • Pris
  • Börjar arbeta
  • Ersättning
  • Flexibilitet
  • Extrakostnader
  • Totala utgifter
Egen Revisor
  • Från 6 000 EUR / månad + tillägg
  • Anställning och utbildning tar cirka 6 veckor
  • Behov av att starta om hela anställningsprocessen. 4-6 ve...
  • Fast arbetsschema. Vanligtvis 35-37 timmar per vecka
  • Utbildning, kontorslokaler och utrustning
  • Ca 7 000 EUR / månad
Baltic Assists
Revisorer
  • 35 EUR / timme eller
  • Börjar omedelbart efter undertecknandet av kontraktet
  • Ett samtal, och medarbetaren ersätts med en dedikerad person
  • Tillgänglig på begäran. Flexibelt arbetsschema
  • Inga extra eller dolda avgifter
  • Ca 5 000 EUR / månad
Lokal revisionsfirma
  • Cirka 12 000 EUR / månad eller 50 - 90 EUR / timme
  • Börjar omedelbart
  • Lätt att ersätta medarbetaren
  • Vanligtvis begränsad till arbetstider mellan 9 - 5
  • Inga extra avgifter
  • Inga extra avgifter
4 Enkla Steg Till Att Rekrytera en Dedikerad Revisor
1. Kostnadsfri Konsultation
Skicka en förfrågan så kontaktar vi er personligen inom 24 timmar för att diskutera era affärsbehov.
2. Kom Överens Om Processen
Vi kommer överens om exakta mål, processbeskrivningar och deadlines.
3. Ge Tillgång
Redovisningsteamet får åtkomst till redovisningen och andra relaterade system för att kunna slutföra uppgifterna.
4. Kom I Gång
Din revisor är redo att komma igång. Allt du behöver göra är att tillhandahålla den dokumentation som är nödvändig för att utföra uppgifterna.