Virtual Employees

Utmaningen
Dagliga utmaningar är en verklighet för alla företag. Ett vanligt och återkommande problem är att hitta och implementera kostnadseffektiva lösningar inom administration/HR/ledning utan att kompromissa med kvaliten. Att anställa riktiga människor för att utföra uppgifter är helt klart den dyraste delen av alla verksamheter och ett område där man behöver vara kreativ. Effektiva lösningar är svåra att hitta, och kompetenta specialister kräver en stor del av budgeten för att upprätthålla och utveckla.
Vår lösning
Genom att anlita virtuell personal från oss SPARAR du normalt sex veckor tid på anställningsprocessen, till en tredjedel av kostnaden. Ni kan därmed fokusera mer på viktiga affärsuppgifter och lägre kostnader, eller anställa mer personal till samma pris.
Case Studies
En av Sveriges ledande reklambyråer stötte på ett problem som var relaterat till en utökning av IT-teamet. Kunden föredrog en partner nära dem. De ville ha en partner som kunde upprätta ett nearshore IT-vecklingsteam. Baltic Assist utvärderade och rekryterade utvecklare inom front end, back end, iOS och Android. Vår svenska partner integrerade snabbt teamet inom deras dagliga verksamhet och kunde framgångsrikt skala upp sin verksamhet. De gynnades inte bara av utvecklarnas höga kvalitet och kompetensnivå, utan även av de kostnadsfördelar som nearshoring innebär.
En av världens största företag behövde en compliance screening av sina partners utförd av en tredje part. Detta skulle göras via ett molnbaserat compliance-verktyg, såsom Compliance-Link och LexisNexis. Den specialist vi tillhandahöll levererades med otrolig kompetens inom dataanalys och hantering, professionell uthållighet och en juristexamen. Totalt behandlade vår analytiker över 100 000 tredjepartskontroller åt kunden.
En av våra danska kunder behövde kundsupport för en av sina produkter i Storbritannien via telefon och e-post. Baltic Assist satte samman ett team av vänliga, sociala och kundfokuserade medarbetare. Efter att ha fått kundens godkännande har teamet nu hanterat över 50 000 kundärenden inom Storbritannien och siffran ökar varje dag.
En dansk kund sökte aktivt efter en grafisk designer. Kraven? En designer som ska vara kompetent och kunnig inom programvaror från Adobe och design av e-böcker. Detta är anledningen till att företaget kom i kontakt med Baltic Assist. Vi tillhandahöll dem med en av våra bevisade och passionerade medarbetare; en person som hanterar Adobe InDesign, Adobe Illustrator och flera andra designplattformar. Idag stödjer den här medarbetaren kundens produktions- och marknadsföringsaktiviteter, vilket ger kunden utrymmet att fokusera på kundsupporten.
Vår norska kund hade bråttom med att anställa assistenter inom affärsutveckling. Kraven var att effektivt kunna generera leads, leverera insikter från marknadsundersökningar och integrera samarbeten baserat på teamwork-orienterade nätverk såsom LinkenIn Sales Navigator, Hunter, Scrapp och PersistIQ. Vi anslöt dem till en av våra analytiker - en mycket professionell medarbetare som kombinerar djupgående undersökningsförmågor med ett analytiskt tänkande och kapaciteten att fokusera på detaljerna. För närvarande spelar Baltic Assist en viktig roll när det kommer till att slutföra kundens viktigaste affärer.
Vår danska kund kontaktade oss med ett problem. Företaget inhyste två kontorslokaler, med höga hyror och kostnader samt med ett enormt behov av administrativ personal. Haken var att det inte fick göra anspråk på företagets finanser - det vill säga löneutbetalningarna. Baltic Assist satte kunden i kontakt med vårt team av senior customer success managers. Genom att bevisa sig själva som pålitliga och resultatdrivna medarbetare befordrades de sedermera till att bli kundens key account managers inom EU, och där är de kvar än i dag.
Deltid
84 timmar per månad
15.68 € / timme
  • Från 1317 € per månad
  • Inga extra kostnader
Heltid
168 timmar per månad
11.79 € / timme
  • Från 1980 € per månad
  • Inga extra kostnader
Lag
Exempel på 4 anställda
Anpassad prissättning
Skicka förfrågan
Vi Jämförde Vår Lösning Med Andra.
Tornar arbetet upp sig? Hör av er, så hjälper vi er hitta en kostnadseffektiv anställningslösning!
  • Pris
  • Börjar arbeta
  • Ersättning
  • Rekryteringar
  • Extrakostnader
  • Totala kostnader
Egen anställd
  • Från 5000 euro / månad + extra.
  • Anställning och utbildning tar 4 - 6 veckor.
  • Starta om hela anställningsprocessen. Ytterligare 4 - 6 v...
  • Kostar tid och resurser.
  • Utbildning, kontorslokaler och tillägg.
  • Från 5500 euro / månad.
Baltic Assist anställd
  • Fast avgift från 1980 euro / månad.
  • Börjar omedelbart efter undertecknandet av kontraktet.
  • 1 samtal och anställd ersatt.
  • Vi tar hand om hela HR och anställningsprocessen.
  • Inga extra eller dolda avgifter.
  • 1980 euro / månad.
Kontraktsanställd
  • Från 6000 Eur / månad + extra.
  • 1-2 veckor tills anställd kontrollerats och anställts.
  • Höga omsättningshastigheter. Lågt engagemang för företaget.
  • Frilansbetyg och recensioner är vilseledande.
  • Extra anställningsavgift från 5-20%.
  • Börjar från 6500 Eur / månad.
4 Enkla Steg till att Rekrytera en Dedikerad, Virtuell Medarbetare
1. Kostnadsfri Konsultation
Skicka en förfrågan så kontaktar vi er personligen inom 24 timmar för att diskutera era affärsbehov.
2. Tillhandahåll Lösningen
Vi föreslår en lösning tillsammans med en offert, och avvaktar ert godkännande.
3. Val av Kandidat
Vi väljer och presenterar de lämpligaste kandidaterna för er verksamhet.
4. Kom i Gång
Den utvalda kandidaten är redo att arbeta åt er omedelbart efter urvalet.