Nyheter

Baltic Assist: din strategiska outsourcingpartner

Virtuella assistenter lägger ut Baltic Assist på entreprenad 1

Efter att ha tittat på Google Trends är det uppenbart att intresset för outsourcing gradvis har minskat under det senaste decenniet. Detta hände dock inte för att outsourcing som en tjänst har förlorat sitt potentiella värde eller kommersiella dragningskraft, utan för att det hade utvecklats till mer komplexa fenomen sedan dess topptid. Nuförtiden söker företag mer än en enkel tjänsteleverantör för att sköta de administrativa uppgifterna eller för att göra bokföring, utan söker istället efter strategiska partnerskap för att flytta hela affärsprocesser och funktioner till en lägre kostnadsmiljö. På så sätt blir dessa företag de uppskattade affärspartners och den strategiska allians som skapas i denna knutpunkt handlar om mycket mer än att en kund köper en tjänst från en leverantör.

Just i detta ögonblick pågår ett samskapande, där leverantörer bidrar till interna affärsprocesser. De hjälper företag att rekonstruera och omfokusera affärsutveckling och förbättringar i enlighet med förändringarna på den nya marknaden.

”På den här nivån erbjuder tjänsteleverantörer inte bara hantering av rena operativa, dagliga uppgifter på ett standardiserat sätt utan också expertis på en mer strategisk nivå. Med andra ord, din partner levererar inte bara dina rutinmässiga regleringsinlämningar utan utmanar också dina interna aktiviteter för att öka kvaliteten på resultatet.”- Susanne Andreae, chef för Regulatory Informatics and Submission Management, EMD Serono

Därför, eftersom betydelsen av en tjänsteleverantör stadigt utvecklas och utvecklas, är strategiskt partnerskap det enda tillvägagångssättet för att systematisk och funktionell outsourcing ska lyckas. Av denna anledning är Baltic Assist-teamet övertygade om att partnerskap under 2017 kommer att användas mycket mer synonymt tillsammans med outsourcing än någonsin tidigare.

Vad är det strategiska partnerskapet?

Nästa viktiga steg bygger på att förstå hur strategiskt partnerskap skiljer sig från traditionella affärsengagemang och vad som gör det framgångsrikt för båda parter. Generellt sett är strategiskt partnerskap ett bredare engagemang och bygger på ömsesidiga investeringar i resurser, system och processer, samt anpassat till övergripande motivation och förväntningar.

Ändå är övergången till att låta tjänsteleverantörer hantera avsevärt större delar av affärsverksamheten och processerna förlitar sig på elementet förtroende, transparent kommunikation och prestationshantering mellan båda parter.

Vad mer är, framgångsfaktorerna är i hög grad beroende av vad som beskrivs som ett resultat av en framgångsrik relation. Av vår erfarenhet kan vi separera några olika resultattyper, som kan användas för att definiera en framgångsrik affärsrelation, det vill säga tillfredsställelse, förväntningar och förverkligande av dem, och viktigast av allt, en förutsägbar prestation för partnerföretaget.

Så varför misslyckas partnerskap? Skälen är naturligtvis relaterade till framgångsfaktorerna: brist på förtroende och gemensamma mål, dålig kommunikation, förhandsplanering och relationshantering, samt olämpliga resultatindikatorer.

Därför när båda parter har tydligt definierade förväntningar. När det finns ett engagemang, ständig koordination, ömsesidighet och tillit på platsen. När information delas och problem löses tillsammans, och viktigast av allt, kvaliteten på arbetet har ett högt värde och båda parter är nöjda med resultatet – då har det strategiska partnerskapet de rätta egenskaperna för att bli framgångsrik.

Varför Baltic Assist?

Genom vår erfarenhet av att arbeta med olika företag från Danmark, Norge, Storbritannien och många fler har vi etablerat en tydlig grund för vad ett framgångsrikt partnerskap handlar om. Därför har vi arbetat för att skapa en effektiv arbetsmiljö affärsprocesser, som skulle göra oss till en värdefull affärspartner för varje kund vi har. Därför bestämde vi oss för att dela med dig av 7 anledningar till varför du bör överväga Baltic Assist som din strategiska outsourcingpartner.

Vi garanterar omedelbar och öppen kommunikation med våra kunder

Det är ingen överraskning att kommunikation spelar en grundläggande roll samtidigt som man skapar och upprätthåller någon form av relation eller partnerskap. Speciellt om du arbetar i en virtuell miljö bör effektiv kommunikation vara i fokus, eftersom kvaliteten på resultaten överensstämmer med tydligt definierade förväntningar.

Omedelbar kommunikation

Baltic Assist-teamet försäkrar att varje förfrågan, e-post eller fråga som kommer från våra affärspartners eller kunder besvaras omedelbart. Genom att göra det vill vi skapa en känsla av att vårt team jobbar granne med ditt företag.

Vi tar tid att hantera relationer och bygga förtroende.

Som vi har nämnt tidigare är det övergripande avtalet att för att bli framgångsrik måste affärsrelationen och det etablerade partnerskapet baseras på förtroende. Vi tror att förtroende, som skapas i processen att bygga och hantera relationer, konsekvent växer genom partners tillförlitlighet, konsekvens, förutsägbar prestation och lyhördhet när de hanterar vissa situationer och problem. Å andra sidan vet vi att nyckeln till ett framgångsrikt partnerskap som går utöver ett engångsprojekt handlar om att tillhandahålla värde till kunderna på en konsekvent och kontinuerlig basis.

Dina mål – Våra mål

Vi arbetar kontinuerligt mot våra kunders mål, som om de vore våra. Vi tar oss tid att skapa en struktur för ansvarsskyldighet, genom att ta ansvar och ägarskap för vår kunds mål. Genom att göra det är vårt team stolta över att veta att de påverkar partnerföretagets framgång.

Mät prestanda

Vi investerar tid och ansträngning för att mäta prestandan och de resultat som vårt team levererar dagligen.

Vi driver innovation för att förbättra affärsprocesser och effektivitet

Vi tror att för att vara framgångsrik, konkurrenskraftig och relevant på den nuvarande marknaden handlar det om att förstå värdet av effektivitet och produktivitet. Så vi lägger extra kraft på att förbättra operativa prestanda och affärsaktiviteter för att minska kostnaderna, förbättra kvaliteten på vår tjänst och upprätthålla konkurrensfördelen.

Vi erbjuder våra partners att flytta sin verksamhet till en kostnadseffektiv miljö.

Som vi har sagt i vårt tidigare blogginlägg "Varför ska du anställa en begåvad medarbetare från Litauen?", är arbetskostnaden i Litauen 4 gånger lägre än EU-genomsnittet. Så på grund av låga vinstskatter och kontorshyreskostnader kan vi erbjuda mycket erfarna proffs och den bästa specialisten till ett lägre pris än överallt i Europa.

Slutsatser

Baltic Assist är en pålitlig partner för små och medelstora företag som vill flytta sin verksamhet till en miljö med lägre kostnader. Kontakta oss att få en kostnadsfri konsultation om att skapa ett virtuellt team för ditt företag.