Virtuella Medarbetare

UTMANINGEN
Alla företag ställs dagligen inför mängder av utmaningar. Ett tydligt och återkommande problem är att hitta och implementera kostnadseffektiva lösningar för administration / HR / management utan att kompromissa med kvaliteten. Att anställa riktiga människor för att utföra uppgifter är utan tvekan den dyraste komponenten inom alla verksamheter och det är här du behöver bli kreativ. Det är svårt att hitta billiga lösningar och att upprätthålla och samarbeta med kompetenta är en stor kostnad.
Vår LÖSNING
Genom att anställa virtuella anställda genom oss sparar ni normalt ungefär sex veckor av anställningsprocessen och 75% av kostnaderna. Således kan ni fokusera på de viktigaste affärsuppgifterna samtidigt som ni sänker era utgifter, alternativt anställa fler människor till samma pris.

Virtuella assistenter, skräddarsydda för att passa era exakta behov!

Fallstudier

Customer Success Manager

Vår danska kund kontaktade oss med ett problem. Företaget inhyste två kontorslokaler, med höga hyror och kostnader samt med ett enormt behov av administrativ personal. Haken var att det inte fick göra anspråk på företagets finanser - det vill säga löneutbetalningarna. Baltic Assist satte kunden i kontakt med vårt team av senior customer success managers. Genom att bevisa sig själva som pålitliga och resultatdrivna medarbetare befordrades de sedermera till att bli kundens key account managers inom EU, och där är de kvar än i dag.

Affärsutvecklare

Vår norska kund hade bråttom med att anställa assistenter inom affärsutveckling. Kraven var att effektivt kunna generera leads, leverera insikter från marknadsundersökningar och integrera samarbeten baserat på teamwork-orienterade nätverk såsom LinkenIn Sales Navigator, Hunter, Scrapp och PersistIQ. Vi anslöt dem till en av våra analytiker - en mycket professionell medarbetare som kombinerar djupgående undersökningsförmågor med ett analytiskt tänkande och kapaciteten att fokusera på detaljerna. För närvarande spelar Baltic Assist en viktig roll när det kommer till att slutföra kundens viktigaste affärer.

Grafiska Designers

En dansk kund sökte aktivt efter en grafisk designer. Kraven? En designer som ska vara kompetent och kunnig inom programvaror från Adobe och design av e-böcker. Detta är anledningen till att företaget kom i kontakt med Baltic Assist. Vi tillhandahöll dem med en av våra bevisade och passionerade medarbetare; en person som hanterar Adobe InDesign, Adobe Illustrator och flera andra designplattformar. Idag stödjer den här medarbetaren kundens produktions- och marknadsföringsaktiviteter, vilket ger kunden utrymmet att fokusera på kundsupporten.

Kundservicemedarbetare

En av våra danska kunder behövde kundsupport för en av sina produkter i Storbritannien via telefon och e-post. Baltic Assist satte samman ett team av vänliga, sociala och kundfokuserade medarbetare. Efter att ha fått kundens godkännande har teamet nu hanterat över 50 000 kundärenden inom Storbritannien och siffran ökar varje dag.

Compliance-analytiker

En av världens största företag behövde en compliance screening av sina partners utförd av en tredje part. Detta skulle göras via ett molnbaserat compliance-verktyg, såsom Compliance-Link och LexisNexis. Den specialist vi tillhandahöll levererades med otrolig kompetens inom dataanalys och hantering, professionell uthållighet och en juristexamen. Totalt behandlade vår analytiker över 100 000 tredjepartskontroller åt kunden.

IT-Utvecklare

En av Sveriges ledande reklambyråer stötte på ett problem som var relaterat till en utökning av IT-teamet. Kunden föredrog en partner nära dem. De ville ha en partner som kunde upprätta ett nearshore IT-vecklingsteam. Baltic Assist utvärderade och rekryterade utvecklare inom front end, back end, iOS och Android. Vår svenska partner integrerade snabbt teamet inom deras dagliga verksamhet och kunde framgångsrikt skala upp sin verksamhet. De gynnades inte bara av utvecklarnas höga kvalitet och kompetensnivå, utan även av de kostnadsfördelar som nearshoring innebär.
Tornar arbetet upp sig? Hör av er, så hjälper vi er hitta en kostnadseffektiv anställningslösning!
Kontakta Oss Idag
4 Enkla Steg till att Rekrytera en Dedikerad, Virtuell Medarbetare
1. Kostnadsfri Konsultation
Skicka en förfrågan så kontaktar vi er personligen inom 24 timmar för att diskutera era affärsbehov.
2. Tillhandahåll Lösningen
Vi föreslår en lösning tillsammans med en offert, och avvaktar ert godkännande.
3. Val av Kandidat
Vi väljer och presenterar de lämpligaste kandidaterna för er verksamhet.
4. Kom i Gång
Den utvalda kandidaten är redo att arbeta åt er omedelbart efter urvalet.
Vi Jämförde Vår Lösning Med Andra

Anställd

Kostnader: Från 5000 EUR / månad + tillägg.
Tid innan start: Anställning och utbildning tar 4-6 veckor.
Ersättande: Starta om hela anställningsprocessen. Ytterligare 4-6 veckor.
Anställningsprocessen: Kostar tid och resurser.
Extrakostnader: Utbildning, kontorslokaler och tillbehör.
Kostnader totalt: 5500 EUR / månad.

Baltic Assist Medarbetare

Kostnader: Fast avgift från 1800 EUR / månad.
Tid innan start: Börjar omedelbart efter undertecknandet av kontraktet.
Ersättande: 1 samtal och den anställde ersätts.
Anställningsprocessen: Vi tar hand om hela HR- och anställningsprocessen.
Extrakostnader: Inga ytterligare eller dolda avgifter. All utrustning och faciliteter ingår.
Kostnader totalt: 1800 EUR / månad.

Kontraktsanställd

Kostnader: Från 6000 EUR / månad + tillägg.
Tid innan start: 1-2 veckor tills medarbetaren utvärderas och anställs.
Ersättande: Hög personalomsättning. Lågt engagemang för företaget.
Anställningsprocessen: Frilansares omdömen och recensioner är vilseledande.
Extrakostnader: Ytterligare rekryteringsavgift, från 5-20 %.
Kostnader totalt: Från 6500 EUR / månad
Boka En Kostnadsfri Konsultation